Bogen “Forblændet” er modtaget til anmeldelse af Tellerup A/S

Pulverkakao med marcipansmag fra vores efterårsferie i Tyskland

Fakta om bogen
Titel: Forblændet (I lyst og løgn #1)
Forfatter: Pernille Kim Vørs
Udgivelsesdato: 31. maj 2019
Forlag: Foxy

Katrine har før fået sit hjerte knust og trods hendes unge alder, har hun stædigt besluttet, at hun er færdig med kærligheden. Hun vælger at satse på sig selv og sin store drøm: at skrive romaner. Det erotiske møde med rigmandssønnen Nikolaj spænder dog ben for Katrines planer, og tvinger hende til at skifte kurs, og mening om alt det med kærlighed … og sex.
Forblændet af luksus ser hun ikke hvad der lurer under overfladen. Sandheder der kan få kærligheden til at krakelere. På sidelinjen er der også den charmerende og sexede Jonas. Han kan få hvilken pige han vil, men Jonas har sin helt egen agenda. Katrine kastes ud i at træffe svære valg. Valg der kommer til at påvirke hendes liv drastisk.

Forblændet

Jeg havde egentlig ikke de store forventninger til bogen, og jeg kan ikke forklare hvorfor. Fra første side, var jeg dog fanget. Fanget af historien og skrivemåden. Det var lige en historie for mig.

Bogen er en erotisk ungdomshistorie med fokus på kærlighed, intimitet og sex. Selvom den overordnede historie om at møde den unge rigmand er en af de største klicheer, bliver bogen aldrig klichee-agtig. Jeg tror på Katrine og hendes historie hele vejen igennem bogen. Pernille rammer bare plet i forhold til mit lille kærlighedshungrende hjerte. Pernille forstår – og formår – at skrive så man selv føler det hun skriver. Føler irritationen over den smart fyr. Føler at paraderne falder ned efterhånden som Katrine drikker flere drinks. Føler kærligheden, føler lysten og ikke mindst sorgen.

Jeg er et følelsesmæssigt skvat for tiden, og tårerne trillede ned af kinderne i nogle af de sidste kapitler. Men jeg kunne stadig ikke lægge bogen fra mig. Jeg er vild med slutningen, fordi den er åben for fortolkning…. Meeeen nu er der faktisk kommet en 2’er i serien Lyst og løgn, hvor man følger Katrine som voksen. Bogen hedder “Forbandet”, og den bog skal jeg altså have fat på, og det kan kun gå for langsomt.

Forblændet
Læsning og varm kakao i sengen er bare hygge

Begge bøger kan købes i de fleste boghandlere, f.eks. her hos Arnold Busck (reklamelink). Du kan læse mine andre boganmeldelser lige her.