Bogen “Fanget men fri” er modtaget til anmeldelse.

Bogen er en selvstændig fortsættelse af bogen “Med alle midler”, som jeg tidligere har anmeldt. Anmeldelsen finder du her.

Fakta om bogen
Titel: Fanget men fri
Forfatter: Thomas C. Krohn
Udgivelsesdato: 2. April 2022
Forlag: Rosenhill

Fanget, men fri. En kvinde ligger i vandkanten. Hun er ilde tilredt og uden personlige papirer. Markus, en tysk forretningsmand, finder hende. Han tager hende med hjem og plejer hende. Da hun vågner, kan hun intet huske. Hun ved ikke, hvem hun er, eller hvorfor hun var havnet i vandet. Hun undrer sig over, hvad Markus vil med hende. Hun er fanget. Samtidig med, at hun kæmper for at få sin hukommelse tilbage, skal hun finde en vej ud. Hun vil ikke bare lade sig kue. Hun vil ikke være fange, men fri. Hun er ikke morder. Hun er problemløser.

Fanget, men fri er en psykologisk thriller og en selvstændig opfølger til “Med alle midler”.

Jeg har læst mange af Thomas’ bøger, og jeg kan rigtig godt lide hans skrivestil. Hans bøger er nemme at læse, og han er godt til at bygge spændingen op. Den måde han inddrager det psykologiske aspekt er en spændende vej ind i menneskets kringelkroge.

Jeg er vild med bogen! Jeg er vild med den måde Thomas får fortalt om menneskets mange skyggesider på. Det er jo sygt hvad mennesket kan finde på, og samtidig virker hele historien realistisk. Det kunne ske!

Historien begynder præcis hvor “med alle midler” sluttede – du kan dog sagtens læse denne bog uden at have læst bog nr. 1. Sara er sluppet væk fra politiet, men hun bliver fundet af en tysk forretningsmand, som i første omgang bare vil hjælpe hende. Men da hun vågner, beslutter han sig for at beholde hende. Thomas C. Krohn arbejder ud fra devisen “hvad nu hvis”, og med alle de forfærdelige historier i medierne, er jeg ikke et sekund i tvivl om at historien kunne ske. De mange detaljer i historien gør den ægte, og jeg mærker indelukketheden og ventetiden, mens Markus er på arbejde og Sara er lukket inde i huset. Jeg kan kun anbefale at læse den med det samme.

Jeg ønsker dig en dejlig sommer fuld af gode læseoplevelser 🙂

Følg mig på Bloglovin’, Pinterest, Facebook og Instagram