Jeg har modtaget bøgerne “Frejas blod” og “Frejas Vinger” til anmeldelse.

Fakta om bøgerne

Nr. 1 i serien

Titel: Frejas Blod
Forfatter: Martin Holmslykke
Udgivelsesdato: 2015, men genudgivet 22. juni 2020
Forlag:  panterpublish.dk

Ditte Freulich bliver fundet død i sin bil. Der er et afskedsbrev, men Christopher Kingo tror ikke, Ditte har begået selvmord, fordi hun har en dater, Carla, på 6 måneder. Christopher er Dittes ven og biologisk far til Carla, og han kan ikke lade sagen ligge uopklaret hen. Sammen med den fælles veninde Isabella vil Christoper gøre alt for at finde frem til sandheden.

Hvem har dræbt Ditte? Det prøver journalisten Isabella Luz og piloten Christopher Kingo at finde ud af. Isabella kæderyger og grovæder skumfiduser, mens Christopher er bekymret for sin lille datter. Det umage detektivpar er på sporet af en mordgåde med tråde tilbage i historien, men har Isabella en skjult dagsorden? Deres venskab bliver udfordret på den hæsblæsende rejse rundt i Norden, hvor det er svært at skelne ven fra fjende.

Hvad Christopher ikke ved er, at medlemmer fra en hemmelig kvindeloge af asatroede og en kristen mandesket er lige i hælene på dem med hvert deres formål, og de skyer ingen midler for at nå deres mål. Har det noget med kvindekampen at gøre? Og hvem vinder?

Nr. 2 i serien

Titel: Frejas Vinger
Forfatter: Martin Holmslykke
Udgivelsesdato: 27. juli 2020
Forlag:  panterpublish.dk

To personer ryger overbord på Oslofærgen og forsvinder i det iskolde vand. Hvorfor følger de efter Christopher og Isabella? Og hvilken sammenhæng er der med nøglerne? I kampen mellem asatroende kvinder og kristne mænd viser Isabella pludselig, at hun ikke er den hun har udgivet sig for. “Frejas Vinger” er andet bind i trilogien med det umage detektivpar Christopher Kingo og Isabella Luz.

Christopher og hans datter Carla bor på Islands Brygge. Christophers søster Winni er vendt hjem fra USA og tager sig meget af Carla. Christopher vil ikke tale med Isabella, efter at hun har forrådt ham. Han ønsker ikke at blive rodet ind i en malstrøm af drab og hemmeligheder, men spørgsmålet om mordet på Carlas mor spørger.

Da en person prøver at dræbe Carla og Winni, er Christopher tvunget ind i kampen. Isabella har ved en hurtig indsats reddet Carla og Winni, og derfor tilgiver Christopher hende. Sammen tager de sagen op, og sporet fører rundt i Europa i jagt på historiske nøgler og sandheden. I hælene på dem er de to grupper af asatroende og kristne mænd, og et opgør mellem dem er uundgåeligt.

Hvis du er blevet nysgerrig efter selv at læse de to bøger, kan de bl.a. købes hos Saxo (Reklamelink).

Min anmeldelse af Freja trilogien

Jeg er vild med begge bøger! Simpelthen super gode bøger! De to første bøger i Freja trilogien er velskrevet, og de er nemme at læse. Bøgerne hænger sammen og de anbefales læst i sammenhæng. Historien er spændende, og tempoet er skyhøjt. Personerne er skildret så tydeligt, at man nemt kan sætte sig i deres sted. Jeg er vild med de små bi-historier, hvor man netop lærer hovedpersonerne mere at kende. Jeg er vild med, når personerne har dybde.

Spændingen holder hele vejen igennem de knap 700 sider, og jeg glæder mig meget til at læse den tredje bog “Frejas tårer” i 2021. For jeg skal med sikkerhed læse slutningen på denne hæsblæsende krimi med inspiration fra Dan Brown. Jeg giver Freja Trilogien min varmeste anbefaling.

Hvis du har lyst til at læse andre af mine anmeldelser kan du finde dem her.

Følg mig på Bloglovin’, Pinterest, Facebook og Instagram