Bogen “Pulcinella og ægget der ikke ville klække” er modtaget til anmeldelse.

Fakta om bogen:
Titel: Pulcinella og ægget der ikke ville klække
Forfatter: Karin Halborg
Udgivelsesdato: 5. april 2023
Forlag: Skriveforlaget

Fra bogens bagside læses:
Den unge gøgler Pulcinella optræder hver dag på torvet i den italienske havneby Napoli. Han drømmer om at få en ven, men folk i byen bryder sig ikke om ham. De kan hverken lide hans maske eller hans sange. De synes, han ligner en grim fugl – nærmest en grib. Så da Pulcinella en dag finder et forladt æg i en mørk kælder, får han en idé: Han vil prøve at få det til at klække, for så kan han måske få en ven. Men tiden går, og der sker ingenting. Pulcinella bliver fortvivlet og beslutter sig for at tage ægget med ud på en lang rejse for at få det til at klække. Men tingene går ikke helt, som han havde håbet. For hvad skal der egentlig til for at få et æg til at klække?

Historien er inspireret af den napolitanske gøglerfigur Pulcinella og det æg, som siges at være gemt i den gamle borg ved Napolis kyst Castel dell’Ovo.

Vores anmeldelse

Mathias synes, det er er en rigtig fin historie om at være ensom og inderligt ønske sig en ven. Vi snakkede også en del om det at være tålmodig, når man ønsker sig noget. Det kunne Mathias godt sætte sig ind i kan være svært. Da vi havde læst bogen, sagde han at han håbede der kommer en bog til. Han blev meget glad, da jeg kunne fortælle at forfatteren arbejder på en efterfølger, hvor vi hører mere om, hvor ægget kommer fra.

Mathias er begyndt at plukke blomster til mig, når han lufter hunden om morgenen.

Jeg synes, også det er en god historie, som fint fortæller om ensomhed og at være udenfor i samfundet. De flotte tegninger er meget kraftfulde i deres udtryk og understøtter godt stemningen igennem bogen. Som Mathias glæder jeg mig til efterfølgeren – og jeg får helt lyst til at rejse til Napoli og se borgen. Men jeg har også altid haft en forkærlighed til Italien.

Hvis du mangler at bestemme dig for, hvilken bog du skal læse i juleferien, kan du dykke ned i mine mange anmeldelser lige her. Jeg har flere bøger liggende klar til læsning og anmeldelse, så jeg kan love der kommer flere anmeldelser de kommende uger. I 2023 vil der måske blive lidt færre, da jeg skal i gang med at studere og dermed skal læse 1-3 fagbøger hver måned.

Følg mig på Bloglovin’PinterestFacebook og Instagram