Jeg har læst og anmeldt romanen “Eftermælet” af Heidi & Claus Lohman.

Bogen “Eftermælet” er modtaget til anmeldelse. Eftermælet er efterfølgeren til “Efter skælvet“, som jeg annmeldte i slutningen af sidste år.

Fakta om bogen:
Titel: Eftermælet
Forfatter: Heidi & Claus Lohman
Udgivelsesdato: 16. marts 2024
Forlag: Superlux

Mens plastikkirurgen, Robert McAllister, tager orlov for at passe sin og Susan Whites søn, vender Susan tilbage til jobbet som kriminalassistent i Christchurch, New Zealand. Kort efter myrdes en krybdyrsmugler, og Susan sættes på sagen. Opklaringsarbejdet fører hende til barndomsbyen, Wellington, hvor hendes far mange år tidligere fungerede som betjent og blev dræbt i tjeneste. Da et 100 år gammelt skelet findes i en sprække, opdager Susan, at det har forbindelse til den myrdede krybdyrsmugler, men noget tyder på, at sagen også har tråde til hendes fars død.

Den midaldrende nyborgenser, rengøringsdamen Merete, står over for svære udfordringer. Ryggen værker, hendes to drenge er umulige, og forholdet til ægtemanden sejler. Hun finder trøst i krimiernes verden, og efter at have set et interview på tv med en populær bogblogger starter hun sin egen blog. Tingene går dog anderledes end forventet, og en dag tager alt en uventet drejning.

Jeg elsker serier, for så kender jeg personerne allerede fra side 1. Og det gør det endnu nemmere at komme ind i denne bog. Sproget flyder let og levende. Skiftet mellem New Zealand og Nyborg holder også spændingen, og jeg blev nødt til hele tiden at læse et kapitel til og så endnu et, og et til. Først til sidst gennemskuede jeg sammenhængen mellem de to historier i historien. Der er dybde i fortællingen og i personerne, og det gør historien farverig og interessant.

Jeg kan varmt anbefale at læse begge bøgerne i serien om Robert McAllister fra New Zealand. Det er underholdning på højt plan, og samtidig fik hovedpersonernes personlige rejse i historien mig til at tænke over mit liv og mine drømme. Især med rengøringsdamen Meretes bogblog – jeg ønsker også at gøre mere med min blog, så det vil jeg gerne prioritere højere i den kommende tid.

Bogen kan bl.a. købes her (Reklame) eller hos din lokale boghandel.

Hvis du mangler at bestemme dig for, hvilken bog du skal læse næste gang, kan du dykke ned i mine mange anmeldelser lige her. Jeg har flere bøger liggende klar til læsning og anmeldelse, så jeg kan love der kommer flere anmeldelser de kommende uger.

Følg mig på Bloglovin’PinterestFacebook og Instagram